حنظله

غسیل الملائکه

حنظله

غسیل الملائکه

  • ۰
  • ۰
آیت الله جوادی آملی در دیدار با اندیشمندان آمریکایی:


آیت الله جوادی آملی گفتند: دین آمده است برای دو مطلب اساسی یک بیان مهندسی این عالم و دیگری اینکه چگونه در این عالم زندگی کینم، اگر خدای نکرده جنگ جهانی سوم شروع شود نامی از جهان نمی ماند.
 آیت الله عبدالله جوادی آملی در  دیدار با رهبران دینی و اندیشمندان آمریکایی، جهان را به خانه مشترک همه انسانها تشبیه کرد و اظهار کرد: آنچه برای همه ما لازم است این است که بدانیم در کجا زندگی می کنیم. آنکه این جهان را ساخت و ما را به آن دعوت کرد خدای ماست، مهندس و معمار این خانه یعنی خداوند فرمود مصالح این بنای عظیم حقیقت است؛ یعنی خداوند می فرماید ما جهان را از سنگ و چوب و آهن و سیمان نساختیم بلکه جهان و همه موجودات درون آن از مصالح حق و عدل و عقل ساخته شده است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: درقرآن کریم آیات زیادی وجود دارد که به این مسئله که مصالح جهان از حق و عدل است اشاره دارد لذا اگر کسی خواست در این نظام زندگی سالم و صالحی داشته باشد باید بر مدار حق و عدل زندگی کند یعنی نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد، اگر راه کسی را بست و بر کسی ظلم و ستم و خشونت روا داشت جای او در عالم نیست.

استاد عالی حوزه علمیه قم  با اشاره به سیره حضرت داوود و سلیمان در صحف ابراهیمی خاطرنشان کرد: معجزه حضرت داوود این بود که آهن سخت را در دستان او نرم می شد لیکن آن حضرت از این قدرت خود به جای ساخت شمشیر و تیغ و نیزه که وسیله خشونت است برای بافتن زره که وسیله دفاعی و حفاظتی است استفاده می کرد. یعنی قدرت برای حفظ مردم است و نه کشتن مردم.

وی تصریح کرد: در خصوص حضرت سلیمان، خدا در کتب آسمانی اش می فرماید: که معدن مس را برای سلیمان مانند چشمه آب جاری روان ساخته بود اما حضرت سلیمان از این معجزه الهی برای ساخت انواع ظروف که وسیله زندگی مردم است استفاده می کرد و نه ساخت شمشیر و نیزه که وسیله کشتار است؛ سیره پیامبر اسلام نیز اینگونه بود که تا به ایشان جنگی تحمیل نمی شد وارد جنگ نمی شدند. این عصاره فرموده خداوند درباره چگونه زیستن و عصاره کار رهبران الهی است.

 آیت الله جوادی آملی با اشاره به شکنندگی صلح جهانی با توجه بحرانهای منطقه ای و بین المللی تاکید کرد: دین آمده است برای دو مطلب اساسی یک بیان مهندسی این عالم و دیگری اینکه چگونه در این عالم زندگی کینم، اگر خدای نکرده جنگ جهانی سوم شروع شود نامی از جهان نمی ماند؛ بر همه ما و رهبران اسلامی و مسیحیت و اندیشمندان و فرهیختگان جهان لازم است که از حق و عقل حمایت کنیم تا با همکاری همه ما خشونت و ترور و تکفیر رخت بر بندد، سلاح کشتار جمعی تولید نشود و سازمان ملل سازمان همه ملتها و نحله ها باشد، این گوشه ای از پیام اسلام است.

هیئت دینی آمریکایی متشکل از دکتر جو هانتر دستیار ارشد دینی کلیسای نورتلند، دکتر باربارا اسکینر رئیس شبکه ملی کشیشیان آمریکایی آفریقایی، دکتر جیمزآگوست کوالسکی رئیس کلیسای کتدرال ، پروفسور آنتونی دسترو استاد حقوق دانشگاه کاتولیک واشنگتن، دکترآلکس روی میدلی رئیس شورای ملی کلیساهای آمریکا برای انجام گفت و گوی دینی با مرکز گفت و گوی ادیان و تمدن های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز دیدار با مراجع و شخصیت های فرهنگی کشورمان به ایران سفر کردند.

منبع: دفتر آیت الله جوادی آملی
  • ۹۳/۰۳/۰۹
  • Hanzale 110

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی